2022-06-07 08:54:22

Projekt BUBO u 3.a

Učenici 3.a razreda sa svojom učiteljicom Sandrom Podrug u školskoj godini 2021./22. uključili su se u provedbu projekta Učenje biologije u epidemiološki prilagođenom istraživačkom okruženju. Voditeljica projekta je prof. dr. sc. Ines Radanović s Katedre za metodiku biologije, Biološkog odsjeka Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.

Cilj projekta je provesti istraživanje o učincima poučavanja i učenja online podržanog poučavanja u dva odabrana biološka koncepta - koncept A (energetski učinci prehrane živih bića) i koncept B (prilagodbe živih bića kao posljedice evolucije) te uz poučavanje primjenom simulacija terenskih istraživanja, temeljeno na usporedbi ostvarenja ishoda učenja kod učenika, prije i nakon uvođenja ASIO modela u epidemiološki prilagođenu nastavu. Usporedba se temeljila na analizi razine ostvarenosti definiranih odgojno-obrazovnih ishoda odabranih bioloških koncepata među učenicima, kako je propisano nacionalnim kurikulumom.

Tijekom godine učenicima su ponuđeni materijali za poučavanje i učenje te provjere znanja. Primjenom istih kod njih se nastojalo  poboljšati konceptualno razumijevanje te doprinijeti njihovoj prirodoslovnoj pismenosti. Radili su u okviru tema za 3. razred: Potrebe i prilagodbe živih bića, Pretvorba energije u svijetu oko mene, Biljke i životinje zavičaja.

Učenici 3.a početkom školske godine prijavili su se na platformu BUBO te odradili zadane teme. Tema Potrebe i prilagodbe živih bića provedena  je u listopadu, a tema Pretvorba energije u svijetu oko mene u prosincu. Trećašima se najviše svidjela tema Biljke i životinje zavičaja koju su proveli kroz terensku nastavu odlaskom na potok Trstenik. Mali istraživači najprije su ponovili su orijentaciju u prostoru i strane svijeta te pojmove vezane uz cjelinu Vode u zavičaju. Uočili su izvor potoka, njegov tok, korito, ušće u Jadransko more, odredili lijevu i desnu obalu…  Proučavali su  i fotografirali biljke i životinje zavičaja, uz pomoć aplikacije Pl@ntNet istraživali nazive biljaka koje su uočili, a po povratku u školu rješavali radne listiće i tako utvrdili svoje znanje.

Učenicima se ovakav način rada jako svidio  te su izrazili želju za nastavkom suradnje u projektu i iduće školske godine.

Pripremila: Sandra Podrug


Osnovna škola "Split 3" Split