2022-06-02 21:51:00

Projekt "Novine iz doba Hladnog rata"

Za potrebe boljeg razumijevanja razdoblja Hladnog rata učenici osmog razreda odradili su projekti zadatak tijekom kojeg su se trebali zamisliti u ulogama novinara različitih država.

Cilj projekta: prikazati razdoblje Hladnog rata uvažavajući različite perspektive suprotstavlljenih strana te produbiti razumijevanje o obilježjima tog razdoblja te njegovom utjecjaju na različita područja ljudskih života

Timskim radom učenici su izrađivali novine  iz razdoblja Hladnog rata. Kroz izradu novina su primijenili stečena znanja o Hladnom ratu te vježbali koncept rada na izvorima i povijesnu perspektivu (o istim događajima, pojavama ili osobama mogu postojati različite perspektive itd.). Svi  su učenici,uživljavajući se u ulogu novinara, pisali o istom razdoblju, ali iz različitih perspektiva (npr. novinar jedne istočnonjemačke novine i novinar jedne američke novine neće pisati o Kubanskoj krizi na isti način).  Novine su mogle sadržavati različite članke (kao i prave novine- npr. članke o politici, gospodarstvu, intervjue…ali i bilo kakve druge priloge) i svaki član grupe je trebao napisati jedan osnovni članak od najmanje 400 riječi.

 

Ostvareni ishodi:

Učenik će moći:

Objasniti obilježja Hladnog rata Opisati svakodnevicu u razdoblju Hladnog rata Objasniti uzroke i posljedice najmanje jedne od hladnoratovskih kriza Objasniti gospodarske razlike između dvaju suprotstavljenih blokova Opisati umjetnost, znanost i tehnologiju u doba Hladnog rata Prikazati različite perspektive suprotstavljenih strana o događajima iz razdoblja Hladnog rata

 

 

Plan rada:

20.5.- 2.6. glavni urednik izvještava 27.5. o realizaciji prve dvije točke)

odabrati datum izlaska vaših novina, odabrati glavnog urednika dogovoriti teme članaka prikupiti što više informacija iz svih mogućih izvora (udžbenik, pripovjedna proza, filmovi s tematikom  Hladnog rata, izvori iz udžbenika…) informacije preoblikovati u novinski članak s pripadajućom fotografijom   posložiti članke, urediti novine

2.6.-3.6

       6. Vršnjačko vrednovanje pomoću Liste procjene- povratna informacija

3.6.- 7.6.

7.  dorada

8. 6.  Ocjenjivanje

 

Cjelokupni projekt je odrađen koristeći IKT. Učenici su novine napravili u OneNoteu, a za komunikaciju između članova tima i s nastavnicom kao mentorom koristio se Teams. Pri provedbi projekta ostvarena je interdisciplinarna povezanost s predmetom Hrvatski jezik, Informatika i Likovna kultura.Učenici su pri izradi novina dobili i upute kako pravilno citirati i navoditi izvore te kako pronaći i navoditi slike slobodne za korištenje.

  

 

 

 


Osnovna škola "Split 3" Split