2024-06-14 21:54:00

Primjer iz prakse- Split u Domovinskom ratu

Učenici 8.c i 8.d su kroz trotjedni projektni zadatak istraživali Domovinski rat na primjeru lokalne povijesti. Tema je bila podijeljena na nekoliko podtema, te su učenici birali teme sukaldno svojim interesima te preferiranom načinu i obliku rada. Cilj projekta je bio istražiti Domovinski rat u Splitu kroz različite perspektive- djeteta, odraslog muškarca/žene, branitelja itd. 

 

Oblici rada su bili individualni i skupni, a učenici su mogli birati i hoće li uradak biti u digitalnom ili papirnatom obliku. Time je izvršena i diferencijacija zadataka pa si je svatko mogao pronaći vrstu zadatka koja mu odgovara. Učenici su odmah na početku upoznati i s načinom vrednovanja pomoću izrađene rubrike za vrednovanje. Upute su im dane uživo na satu te su bile i stalno dostupne na platformi MS Teams.

Tema: Domovinski rat 1991. – 1995. Velikosrpska agresija. Obrana i okupacija Vukovara. Područje RH i BiH – jedinstveno ratište. Oslobodilačke operacije hrvatske vojske i policije: Maslenica, Bljesak, Oluja. Erdutski sporazum i mirna reintegracija hrvatskog Podunavlja. Daytonski sporazum/ Stradanja stanovništva i ratna razaranja tijekom Domovinskoga rata

Domena: Politika/Društvo

Predmetni ishod: 

POV OŠ D.8.2.Učenik analizira utjecaj ratova i revolucija na preobrazbu državnog uređenja u 20. i 21. stoljeću.

POV OŠ A.8.1.Učenik analizira međusobne odnose i dinamiku u pojedinim društvima tijekom 20. stoljeća.

Očekivani ishodi:

Učenik: 

Objasniti kronologiju ratnih zbivanja u Splitu Objasniti vojne operacije u Splitu za vrijeme Domovinskog rata Objasniti kako se promijenila svakodnevica u Splitu za vrijeme Domovinskog rata Objasniti kako su prilike u Splitu za vrijeme Domovinskog rata utjecale na različite skupine ljudi Objasniti utjecaj prilika za vrijeme Domovinskog rata na kulturnu baštinu Objasniti kako su se ratne prilike odrazile na glazbu i kazališnu umjetnost u Splitu

 

Tijek ativnosti:

Učenicima su ponuđene razne teme, a oni su potpm birali koju će temu istražiti te hoće li prezentirati temu u digitalnom ili papirnatom obliku. Teme su bile: Kronologija Domovinskog rata, Četvrta gardijska brigada, Vojnopomorski napad na Split, Splitska kazališna i glazbena umjetnost, Pomoć izbjeglicama i prognanicima, Split kao pozornica važnih događaja:Splitska deklaracija i Vlak slobode, Svakodnevica u Splitu za vrijeme Domovinskog rata, Vojne operacije u kojima su sudjelovali splitski dobrovoljci, Splitski škver za vrijeme Domovinskog rata.  Trebalo je osmisliti istraživačko pitanje  te svaku temu potkrijepiti usmenom poviješću tj. napraviti intervju s jednom osobom koja j doživjela opisane događaje; pritom slijedeći korake za provedbu intervjua i vrednovanje usmene povijesti kao jednog od izvora u rekonstrukciji prošlosti. Učenici su imali dva tjedna na raspolaganju, a potom je provedeno vrednovanje naučenog pomoću rubrike koja im je bila dostupna u Teamsu.


Osnovna škola "Split 3" Split