Tema ovogodišnjeg obilježavanja Dječjeg tjedna je Empatija-ključ međuljudskih odnosa.
ZAŠTO NAGLASAK NA EMPATIJI? Prateći suvremena istraživanja, razgovarajući sa stručnjacima mentalnog zdravlja i slušajući potrebe najmlađih, uočavamo sve veću potrebu za brigom o mentalnom zdravlju najranjivije populacije – djece.
- listopada je i Svjetski dan mentalnog zdravlja.
EMPATIJA je sposobnost razumijevanja i dijeljenja osjećaja s drugim ljudima. To znači da se možemo staviti u tuđe cipele i osjetiti što oni osjećaju.
PROVEDENE AKTIVNOSTI U OBILJEŽAVANJU DJEČJEG TJEDNA:
- Crtani film „Svi imamo prava“ (upoznavanje s dječjim pravima i obvezama)
- Dan za tebe: aktivnost za parove (crtanje portreta prijatelja)
- Dan za nas: Igrajmo se zajedno (mindfulness u razredu)
Mindfulness uči djecu usmjeravati pažnju na ono što se događa u njihovom umu, tijelu ili okolini u sadašnjem trenutku. Važan aspekt mindfulnessa je prihvaćanje tih iskustava kakva god ona u tom trenutku bila.
- Radionica: Moj semafor (upoznati se sa raznolikošću i bogatstvom vlastitih emocija, osvijestiti važnost i ulogu emocija, razviti strategije upravljanja emocijama)
- Dan za nas: Kratki dokumentarni film „Jutro“ kojim je prikazano jedno tipično jutro u životu djevojčice koja se sprema za školu uz male razmirice koje ima s mamom vozeći se automobilom do škole (Forum za slobodu odgoja).
- Igrajmo se zajedno, radionica „Moj semafor“ na kojoj su djeca u paru prepričala jedno drugome svoje jutro kao djevojčica u filmu iznoseći dobre i loše osjećaje s kojima su se tada susreli (prepoznavanje osjećaja).
- Nakon radionice razgovarali smo o osjećajima, zaključili da nema dobrih i loših, samo ugodnih, manje ugodnih i neugodnih.
- Tjedan smo završili ugodnim emocijama u vedrom tonu uz pjesmu Arsena Dedića „Kad bi svi ljudi na svijetu“.
Ljubinka Jelaska