Na temelju članka 58. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi («Narodne novine» broj 87/08, 86/09, 92/10,105/10, 90/11, 16/12 , 86/12, 94/13, 152/14) i članka 59. Statuta Osnovne škole “Split 3” (u daljem tekstu: Škola), nakon provedene rasprave na Učiteljskom vijeću, Vijeću roditelja i Vijeću učenika, Školski odbor na sjednici održanoj 17. Studenog 2015. Godine donio je :
K U Ć N I R E D
- OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Kućnim redom Osnovne škole “Split 3” ( u daljnjem tekstu : Škola) uređuju se:
- Pravila i obveze ponašanja za vrijeme boravka u Školi
- Radno vrijeme
- Prava i obveze učenika
- Organiziranje i provedba dežurstava
- Postupanje prema imovini Škole
- Postupanje u slučaju povrede Kućnog reda
Članak 2.
Ovaj Kućni red odnosi se na sve osobe za vrijeme njihova boravka u Školi.
S odredbama ovog Kućnog reda razrednici su dužni upoznati učenike i njihove roditelje.
Članak 3.
Odredbe ovog Kućnog reda glede rodne pripadnosti neutralne su i odnose se na osobe oba spola.
1.1 PRAVILA I OBVEZE PONAŠANJA ZA VRIJEME BORAVKA U PROSTORU ŠKOLE
Članak 4.
Učenici, radnici Škole te druge osobe mogu boraviti u prostoru Škole samo tijekom radnog vremena Škole, osim u slučajevima organiziranih aktivnosti kao i u drugim slučajevima o čemu odlučuje ravnatelj Škole.
Članak 5.
U prostoru Škole zabranjeno je:
- pušenje
- pisanje po zidovima i inventaru Škole
- bacanje izvan koševa za otpatke papira, žvakaćih guma i sl.
- nošenje oružja
- unošenje i konzumiranje alkohola i opojnih sredstava
- unošenje sredstava, opreme i uređaja koji mogu izazvati požar i eksploziju
- igranje igara na sreću i sve vrste kartanja
- unošenje tiskovina nepoćudnog sadržaja
- prodaja i promidžba svih proizvoda koji nisu u skladu s ciljevima odgoja i obrazovanja
- svi oblici psihičkog i fizičkog nasilja i drugi oblici neprimjerenog ponašanja
Učenici ne smiju bez odobrenja ravnatelja dovoditi u Školu strane osobe. Svim osobama zabranjeno je dovoditi životinje u prostorije i okoliš Škole, osim u iznimnim slučajevima ako je to u svrhu odgojno obrazovnog rada odnosno uz posebno odobrenje ravnatelja.
Članak 6.
Radnici i učenici Škole dužni su se kulturno odnositi prema roditeljima i drugim osobama koje borave u Školi.
1.2 RADNO VRIJEME
Članak 7.
Radno vrijeme Škole je od 6,00 do 21,00 sat.
Cjelodnevna nastava učenika organiziran je od 8,00 do 16,00 sati.
Raspored radnog vremena učitelja definiran je Rješenjem o tjednom zaduženju učitelja, a ostalih radnika Godišnjim planom i programom rada.
Članak 8.
Radnici su dužni dolaziti na posao i odlaziti s posla prema rasporedu radnog vremena, učitelji najkasnije 15 minuta prije početka nastave. Nakon zadnjeg sata nastave dužni su ispratiti učenike do izlaza i pripaziti da se mirno raziđu.
Način evidencije nazočnosti na radu određuje ravnatelj u skladu s važećim propisima.
Članak 9.
Roditelji mogu razgovarati s učiteljima Škole u dane primanja roditelja prema rasporedu informacija o kojemu roditelji moraju biti obaviješteni na roditeljskim sastancima te putem web stranice Škole.
Iznimno u opravdanim slučajevima roditelji mogu razgovarati s učiteljima i u vrijeme koje odredi razrednik odnosno predmetni učitelj.
Roditelji učenika koji su u cjelodnevnoj nastavi mogu djecu dopratiti do predvorja, ali ne mogu ulaziti u ostale prostorije cjelodnevne nastave te ne mogu ulaziti u Školu u vrijeme nastave.
Vrijeme dolaska po učenike u cjelodnevnoj nastavi je najranije u 16 sati, odnosno nakon završetka nastave.
1.3 PRAVA I OBVEZE UČENIKA
Članak 10.
Učenici mogu boraviti u Školi u vrijeme koje je određeno za nastavu i ostale oblike odgojno obrazovnog rada.
Učenik je dužan doći u Školu najkasnije 10 minuta prije početka nastave, a napustiti Školu najkasnije 15 minuta nakon završetka školskih obveza.
Učenici koji nemaju nastavu, a dolaze u Školu ne smiju se puštati u školski prostor.
Članak 11.
Učenik je dužan:
– kulturno se ponašati za vrijeme boravka u Školi i izvan nje
– održavati čiste i uredne prostore Škole
– dolaziti uredan u Školu
– nakon dolaska u Školu odjevne predmete i osobne stvari odložiti na mjesto određeno za tu namjenu
– u učionice ulaziti mirno, bez guranja i vikanja
– pratiti nastavu i ostale oblike neposrednog odgojno obrazovnog rada te savjesno i odgovorno izvršavati sve obveze
– pristojno se odnositi prema učiteljima i drugim radnicima Škole te ostalim učenicima
– savjesno se odnositi prema imovini Škole.
Članak 12.
Na znak za početak nastave učenici su dužni stati u red pred učionicom ili kabinetom i pričekati učitelja. Učionicu, kabinet otključava učitelj.
U učionicu (kabinet) učenici ulaze zajedno s učiteljem.
Svaki učenik ima svoje mjesto rada, koje može promijeniti samo uz dopuštenje razrednika.
Članak 13.
Učenici koji su zakasnili na nastavu, trebaju pokucati, tiho ući u učionicu i ispričati se učitelju.
Svako kašnjenje učenika na nastavu učitelj je dužan evidentirati.
Članak 14.
Tijekom nastave učenici ne smiju razgovarati, šaptati, dovikivati se, prepirati i šetati po razredu.
Učenik koji želi nešto pitati ili priopćiti, treba svoju namjeru pokazati podizanjem ruke.
Učenik kojega je učitelj prozvao dužan je ustati.
Članak 15.
Učenici ne smiju koristiti mobitel i druge slične aparate u vrijeme nastave.
Škola ne odgovara za štetu nastalu gubitkom ili otuđenjem gore navedenih uređaja.
Članak 16.
Učitelj ne smije za vrijeme nastave slati učenika izvan prostora Škole ili ga kažnjavati udaljavanjem iz učionice.
U slučaju neprimjerenog ponašanja učenika treba uputiti pedagoškoj službi.
Članak 17.
Učenici ne smiju bez dopuštenja ulaziti u zbornicu, uredske prostorije i kabinete učitelja.
Članak 18.
Učenici imaju pravo na veliki odmor i male odmore između nastavnih sati. Mali odmor traje 5 minuta, a veliki odmor 15 minuta.
Za vrijeme malih odmora učenici ne smiju napuštati zgradu, a za vrijeme velikog odmora mogu boraviti u Školskom dvorištu.
Članak 19.
Kod napuštanja učionice učenici moraju ponijeti svoje stvari, pospremiti svoje radno mjesto i odložiti smeće u koš.
Škola nije odgovorna za nestanak stvari i novca učenika za vrijeme njihova boravka u Školi.
Članak 20.
U razrednom odjelu tjedno se određuju dva redara.
Redare određuje razrednik prema abecednom redu.
Redari:
- pripremaju učionicu za nastavu, brišu ploču i donose prema potrebi nastavna sredstva i pomagala
- prijavljuju učiteljima početkom svakog nastavnog sata nenazočne učenike
- izvješćuju učitelja o nađenim predmetima (knjigama, bilježnicama, , odjeći i sl. )
- nakon završetka nastave posljednji napuštaju učionicu uz prethodnu provjeru ispravnosti učionice, oštećenja zidova, klupa, stolica i ostaloga inventara te o uočenim oštećenjima izvješćuju dežurnog učitelja, tajnika ili domara škole
- svakog učenika koji se ne pridržava reda, ovlašteni su prijaviti dežurnom učitelju.
Članak 21.
Učenici iz cjelodnevne nastave mogu imati doručak, ručak i užinu samo u blagovaonici. Prije ulaska u blagovaonicu učenik je dužan oprati ruke.
Do blagovaonice učenike prati njihov učitelj.
Za vrijeme objeda u blagovaonici mora biti red i mir. Nakon završenog objeda učenik je dužan pribor za jelo odložiti na odgovarajuće mjesto.
1.4 ORGANIZIRANJE I PROVEDBA DEŽURSTVA
Članak 22.
U Školi za vrijeme rada dežuraju dežurni učitelji i tehničko osoblje.
Raspored dežurstva utvrđuje se na način koji odredi ravnatelj.
Članak 23.
Dežurni učitelj:
– u dane dežurstava dolazi u Školu najkasnije 30 minuta prije početka nastave
– dežura kod ulaska učenika u Školu
– u slučaju da u Školi nema voditelja smjene, ravnatelja ili pedagoga organizira
zamjenu nenazočnih učitelja
– ako dođe do ozljede učenika organizira pružanje prve pomoći, obavještava
roditelje učenika
– dežura na hodniku za vrijeme odmora
– vodi knjigu dežurstva u koju se upisuju podaci koje ravnatelj podredi
Tehničko osoblje :
– otvara vrata učenicima, roditeljima, skrbnicima i drugim osobama
– daje potrebite obavijesti roditeljima i strankama
– grupiranje učenika na ulazu u školu prijavljuje dežurnom učitelju
– za vrijeme nastave brine o sigurnosti ulaza i odobrava ulazak stranih osoba
Članak 24.
Na mjestu dežurstva na vidljivom mjestu moraju biti istaknuti telefonski brojevi policije, hitne pomoći , vatrogasaca i Državne uprave za zaštitu i spašavanje.
1.5 POSTUPANJE PREMA IMOVINI
Članak 25.
Svi radnici, učenici i druge osobe koje borave u Školi dužni su skrbiti se o imovini Škole prema načelu dobrog gospodara.
O svakoj materijalnoj šteti na imovini Škole odnosno osobnoj imovini učenici su dužni izvijestiti dežurnog učitelja odnosno razrednika, a učitelji ravnatelja .
Članak 26.
Učenici i radnici Škole trebaju pronađene stvari za koje nije utvrđeno kome pripadaju predati dežurnom učitelju ili spremačici koji ih do pronalaženja vlasnika privremeno odlaže na određeno mjesto u Školi .
Članak 27.
Radnici Škole moraju se racionalno koristiti sredstvima Škole koja su im stavljena na raspolaganje.
Nakon isteka radnog vremena radnici su dužni uredno pospremiti radne materijale, zatvoriti prozore, isključiti električne aparate i zaključati radne prostorije.
Članak 28.
Svaki uočeni kvar na instalacijama električne struje, plina ili vodovoda, grijanja ili drugi kvar radnici i učenici obvezni su prijaviti dežurnom učitelju ili razredniku, a radnici Škole ravnatelju.
Članak 29.
Učenici su dužni čuvati udžbenike i druga nastavna sredstva te pribor za rad, a posuđene udžbenike i ostala nastavna sredstva pravodobno vratiti neoštećene.
Knjige posuđene u knjižnici učenik je obvezan čuvati i neoštećene pravodobno vratiti.
Članak 30.
Učenici su odgovorni za štetu koju učine na imovini Škole prema općim propisima obveznog prava
Članak 31.
Radnici Škole za štetu odgovaraju prema općim propisima obveznog prava te propisima radnog zakonodavstva.
1.6 POSTUPANJE U SLUČAJU POVREDE KUĆNOG REDA
Članak 32.
U Školi su zabranjeni svi oblici fizičkog i psihičkog nasilja, iskazivanja neprijateljstva i svakog drugog oblika neprimjerenog ponašanja.
Članak 33.
U Školi je zabranjen svaki oblik diskriminacije na osnovi rasne ili etničke pripadnosti, boje kože, spola, jezika, vjere, političkog ili drugog uvjerenja, nacionalnog ili socijalnog podrijetla, imovnog stanja, članstva u građanskim udrugama, obrazovanja, društvenog položaja, bračnog ili obiteljskog statusa, dobi, zdravstvenog stanja, invalidnosti, genetskog naslijeđa, rodnog identiteta, izražavanja ili spolne orijentacije.
Članak 34.
Svaki učenik, učitelj ili druga osoba koja uoči neko od nedozvoljenih ponašanja iz članaka 32. i 33. ovog Kućnog reda obvezna je o tome izvijestiti dežurnog učitelja ili razrednika odnosno ravnatelja .
Dežurni učitelj odnosno ravnatelj upozorit će osobu koja je počinila neko od nedozvoljenih ponašanja iz članaka 32. i 33. ovog Kućnog reda da prestane s nedozvoljenim ponašanjem jer će u suprotnom biti udaljena iz prostora Škole dobrovoljno ili putem nadležnog policijskog službenika.
Članak 35.
Postupanje prema odredbama ovog Kućnog reda sastavni je dio radnih obveza radnika i učenika Škole.
Članak 36.
Postupanje radnika suprotno odredbama ovoga Kućnog reda smatra se povredom radne obveze.
Članak 37.
Učeniku se za ponašanja suprotna odredbama ovog Kućnog reda mogu izreći pedagoške mjere sukladno odredbama Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, Pravilniku o kriterijima za izricanje pedagoških mjera te odredbama statuta Škole.
Članak 38.
O slučajevima težih neprihvatljivih ponašanja učenika prema drugim učenicima, diskriminacije, nasilničkog ili neprijateljskog ponašanja ravnatelj Škole dužan je izvijestiti nadležna državna tijela te postupiti prema propisanim protokolima.
- PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 39.
Ovaj Kućni red stupa na snagu danom objave na oglasnoj ploči Škole.
Članak 40.
Stupanjem na snagu ovog Kućnog reda prestaje važiti Pravilnik o kućnom redu Osnovne škole „Split 3“ Split od 02. 04. 2009. godine, Klasa: 602-02/09-01/48, Ur.broj: 2181-60-09-1.